1. Identifica grupurile de varsta si sex care sunt profitabile pentru afacerea ta
Cand creezi o reclama pe Facebook poti sa definesti audienta in functie de varsta (Age) si sex (Gender). Varsta poate fi de la 18 la 65 de ani iar sexul poate fi toti (All), barbati (Men) sau femei (Women). Poti sa combini un anumit interval de varste fie cu toti (All), fie cu barbati (Men) fie cu femei (Women) pentru a selecta o anumita audienta.
Dupa ce alegi categoria de varsta si de sex relevanta pentru afacerea ta este recomandat sa verifici cum interactioneaza audienta vizata de tine cu reclama. Este posibil sa constati ca bugetul de promovare este cheltuit pe categorii de varsta si sex neprofitabile si ca ai putea sa folosesti acelasi buget pe acele categorii de persoane interesate de oferta ta.
Cea mai buna metoda de a analiza performanta reclamei in functie de varsta si sex este sa te loghezi in Ads Manager si sa te duci in Reports.
Pe pagina de rapoarte alege perioada de timp pe care vrei s-o analizezi. Sub Breakdown selecteaza Age, Gender sau "Age and Gender".
Poti sa iei decizii strategice relevante bazate pe informatiile din acest raport. Verifica-l acum!
2. Testeaza "Lookalike Audiences"
Lookalike Audience este o lista de persoane asemanatoare persoanelor pe care le ai deja in listele tale (Custom Audience) si care te poate ajuta sa descoperi noi clienti potentiali.
Acest tip de lista iti permite sa afisezi reclama:
- persoanelor care seamana cu cei care ti-au vizitat deja site-ul,
- persoanelor care seamana cu cei care au vizitat o anumita pagina a site-ului tau,
- persoanelor care seamana cu cei care au cumparat deja de pe site-ul tau.
Aceste persoane au sanse mari sa fie interesate de produsele si serviciile tale pentru ca seamana cu clientii si clienti tai potentialii.
Ca sa creezi o lista de tipul Lookalike Audience trebuie sa te loghezi in Ads Manager si sa dai clic pe Audiences.
Dupa ce intri in pagina de Audiences apesi pe Create Audience si selectezi Lookalike Audience din meniu:
Intai selectezi sursa audientei pentru care vrei sa creezi o lista apoi selectezi tara. La final alegi marimea audientei - cu cat aceasta e mai mica cu atat audienta va fi definita mai bine.
3. Targeteaza o lista de adrese de email
Facebook iti permite sa creezi o audienta pentru reclama ta folosind o lista de adrese de e-mail. De exemplu aceasta lista poate contine adrese de e-mail ale clientilor tai carora vrei sa le aduci la cunostiinta ca ai produse noi in magazin.
Tot ceea ce trebuie sa faci este sa creezi un fisier .csv sau .txt care contine adresele de e-mail, unul pe fiecare rand. Dupa ce ai facut acest document dai clic pe Audiences apoi pe Create Audience si selectezi Custom Audience din meniu. Apoi dai clic pe Customer List cum se vede in imaginea urmatoare. De aici e usor sa incarci lista de adrese de e-mail.
De retinut ca tot de aici poti sa incarci o lista cu numere de telefon si apoi poti sa targetezi acele persoane. Procesul este asemanator cu cel descris mai sus. De asemenea ai posibilitatea sa creezi o Lookalike Audience pentru lista de adrese de e-mail sau de numere de telefon pe care le-ai creat deja.
Reclamele pe Facebook pot fi foarte profitabile si pot sa-ti aduca trafic semnificativ si de calitate daca sunt definite bine. Acest lucru nu poti sa-l obtii decat daca faci o monitorizare constanta.
Ce parere ai? Poti sa imbunatatesti eficacitatea reclamei tale folosind sugestiile anterioare? Tu ce strategii de promovare folosesti pe Facebook?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu