Despre mine

Contact

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *

marți, 13 ianuarie 2015

Cum sa-ti urmaresti competitia pe Facebook

Vrei sa afli care este competitia din domeniul in care activezi? Vrei  sa stii ce face competita ta pe Facebook, ce posteaza, cate like-uri primeste si daca postarile lor au un engagement mare? O solutie este sa creezi o lista cu pagini de urmarit (Pages to Watch) pe Facebook.

Ce este Pages to Watch?

Pages to Watch este o functionalitate Facebook disponibila conturilor de tip Page care iti permite sa
monitorizezi alte pagini, de exemplu paginile competitiei. Poti sa vezi cu exactitate ce si cand posteaza si ce rezultate au aceste postari ca engagement pentru acea pagina.

Cum poti sa folosesti Pages to Watch?

Pentru a putea sa folosesti Pages to Watch trebuie sa ai o pagina Facebook (nu un cont personal) si sa ai minim 100 de like-uri pentru acea pagina. Este important sa ai 100 de like-uri pentru ca altfel nu ai acces la aceasta functionalitate.

Apoi trebuie sa adaugi cel putin 5 pagini pe care vrei sa le urmaresti. Daca nu stii exact care este competitia ta poti sa te folosesti de sugestiile pe care ti le face Facebook. Faptul ca Facebook iti sugereaza sa urmaresti pagini din domeniul tau este un lucru foarte util pentru ca este posibil ca tu sa nu iti cunosti decat o parte din competitori.

In Pages to Watch poti sa adaugi nu numai competitori dar si publicatii online care ii au ca cititori pe potentialii tai clienti. De exemplu, daca vinzi haine de bebelusi poti sa-ti adaugi publicatii cu continut despre cresterea copiilor. Asta te ajuta sa vezi ce comunitati sunt active ca sa-ti faci reclama pe site-urile lor.

In momentul in care adaugi o pagina in Pages to Watch administratorul acelei pagini va primi o notificare care insa nu mentioneaza numele tau si nici numele paginii tale.

Cum setezi Pages to Watch?

Mai intai trebuie sa treci de la contul personal la contul paginii pentru care vrei sa adaugi Pages to Watch. Pentru asta te duci la sageata din dreapta sus de unde alegi cum vrei sa folosesti Facebook si alegi pagina ta de firma:

01-facebook-alegi-pagina-de-firma


Apoi te duci la Insights apesi pe Overview si cobori in josul paginii. Este imediat dupa tabelul cu ultimele 5 postari. Si tot acolo gasesti "Suggested Pages to Watch" si sub primele 5 poti sa vezi "See More Suggested Pages" pe care poti sa dai daca vrei sa afli ce alte sugestii iti face Facebook.

02-alegi-pages-to-watch


Este obligatoriu sa adaugi macar 5 pagini dar cel mai bine este sa adaugi cat mai multe pentru a vedea mai usor ce tipuri de mesaje atrag mai mult atentia clientilor tai.

Pentru a afla de ce sunt interesati cei care te urmaresc pe Facebook trebuie sa cauti pages liked by people who like X, unde X este numele paginii tale. In felul acesta este foarte probabil sa gasesti si alti competitori. De asemenea, tot asa poti sa gasesti si alte comunitati de care clientii tai sunt interesati unde ai putea sa-ti faci reclama si pe care sa le adaugi in Pages to Watch.

Ce informatii poti sa afli urmarind competitia pe Pages to Watch?

In tabelul afisat de Facebook poti sa afli:

  • New Page Likes - adica cu ce procent a crescut numarul de like-uri pentru fiecare pagina din lista ta comparativ cu saptamana anterioara.
  • Posts This Week - numarul de postari din ultimele sapte zile ale fiecarei pagini.
  • Engagement This Week - inseamna numarul de like-uri, comentarii si share-uri din ultimele sapte zile primite de fiecare pagina din lista ta.

03-informatii-pages-to-watch

Analizand aceste informatii poti sa afli:

  • cat de des posteaza competitorii tai si cum afecteaza asta engagement-ul,
  • la ce ore posteaza,
  • in ce perioade ale zilei au mai multe comentarii, like-uri si share-uri,
  • ce tip de continut are un impact mai mare asupra cititorilor.

Avand aceste informatii poti sa incerci sa postezi la aceleasi ore pentru a vedea daca performantele paginii tale se imbunatatesc. Este foarte probabil ca unele dintre paginile urmarite sa fie mai folositoare decat altele. Pastreaza in lista ta doar pe cele care iti aduc informatii utile.

Pentru a afla si mai multe informatii despre postarile din lista ta care au cel mai mare engagement poti sa te duci inapoi la pagina Insights si sa dai clic pe Posts si apoi pe Top Posts from Pages You Watch ca in imaginea urmatoare.

04-top-pages-to-watch

Acum poti sa vezi primele 5 postari din toate postarile facute de paginile pe care le urmaresti care au cel mai mare engagement. Acestea pot fi facute de aceeasi pagina sau de pagini diferite.

Facebook iti arata postarea exacta, data la care a fost publicata si engagement-ul  pe care l-a avut. Poti folosi aceasta informatie pentru a-ti imbunatatii felul in care comunici cu audienta ta pe Facebook.

Ai folosit Pages to Watch pana acum? Daca da, scrie un comentariu si spune-ne despre experienta ta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *