Daca ai aceasta problema atunci ai la dispozitie doua solutii pentru a o rezolva. Prima solutie este optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) iar cea de-a doua este publicarea unui anunt pe Google. Cele doua nu sunt exclusive, ba chiar este recomandat sa le folosesti pe amandoua. Exista totusi o diferenta majora intre aceste solutii. Optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) dureaza mai mult si nu ai garantia ca o sa ajungi pe prima pagina.
In acest articol o sa vorbim despre cea de-a doua solutie. Iti voi arata cum sa publici un anunt care sa apara pe Google atunci cand cineva cauta firma ta. Presupun ca firma se numeste Abracadabra SRL si ca are site-ul www.abracadabra.ro. Anuntul va fi afisat atunci cand cineva cauta "firma abracadabra" pe Google.
1. Pasul intai - logarea in contul AdWords
Pentru a publica un anunt pe Google trebuie sa folosesti Google Adwords iar in acest articol presupun ca ai deja un cont. Mai intai trebuie sa te loghezi in contul AdWords: https://adwords.google.ro/
2. Pasul doi - crearea unei campanii de tipul "Numai reteaua de cautare"
In sectiunea "Campanii" din stanga sus apesi pe butonul "+ Campanie" si alegi “Numai Reteaua de cautare”.
3. Pasul trei - denumirea campaniei
Dai un nume descriptiv campaniei.
4. Pasul patru - setarea locatiei si a limbii
Urmatoarele setari pe care le modifici sunt setarile de locatie si limba. Acestea specifica locatia si limba utilizatorului Google si te ajuta sa alegi cui afisezi reclamele in reteaua de cautare.
Daca vinzi pe intreg teritoriul tarii atunci selectezi Romania.
Apoi bifezi Romana si Engleza. Chiar daca utilizatorii pe care ii vizam sunt din Romania nu toti folosesc Google in limba romana si de aceea o sa alegem si limba Engleza.
5. Pasul cinci - setarea sumei licitate si a bugetului
La strategia de licitare sunt doua variante posibile: manuala si automata. Varianta manuala ofera un control mai mare al costurilor.
Apoi vei seta:
- suma licitata standard reprezinta costul maxim pe care il vei plăti pentru fiecare clic.
- bugetul maxim pe care vrei sa-l cheltui zilnic pentru aceasta campanie.
Inainte de a crea campania ai posibilitatea sa specifici si extensii de anunturi insa acestea sunt optionale. De aceea fiind prima campanie nu o sa selectezi nicio extensie. Poti sa revii oricand si sa adaugi ce extensii consideri necesare.
6. Pasul sase - crearea grupului de anunturi
Dupa ce ai creat campania trebuie sa creezi un grup de anunturi. Este obligatoriu sa ai o pagina de destinatie pentru anuntul tau chiar daca ea nu este inca finalizata. In scenariul pe care l-am creat o sa introduci o adresa imaginara pentru firma Abracadabra.
si apoi creezi primul grup de anunturi.
7. Pasul sapte - adaugarea de cuvinte cheie
Vrei ca cei care cauta "firma abracadabra" sa ajunga la site-ul tau. De aceea o sa adaugi cuvantul cheie [firma abracadabra].
Atunci cand cuvintele cheie sunt puse intre parenteze drepte, Google afiseaza un anunt doar cand cineva cauta exact cuvintele respective. In terminologia AdWords acest lucru se numeste potrivire exacta. Sunt mai multe tipuri de potriviri in afara de cea exacta pe care o sa le explic intr-un alt articol.
Apoi o sa continui cu crearea unui anunt potrivit pentru firma ta apasand pe butonul "Continuati la anunturi"
8. Pasul opt - crearea anuntului
In pagina "Creati un anunt" este deja adresa site-ului. Urmeaza sa introduci titlul si textul reclamei si apoi sa salvezi acest anunt.
In dreapta sunt afisate doua previzualizari ale anuntului asa cum va arata el atunci cand cineva va cauta "firma abracadabra" pe Google.
Apesi pe butonul "Salvati" si apoi pe "Salvati si finalizati".
Felicitari, ai publicat primul anunt folosind AdWords! Acesta va rula pana cand se va termina bugetul sau pana cand il intrerupi.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu